Želodci vs krožniki

Ali so se naši želodci v preteklih 40 letih kaj spremenili, povečali morda? Krožniki in porcije hrane so se vsekakor.

Velikost porcij pri vmesnem postenju

Velikokrat se postavlja vprašanje velikosti porcij pri vmesnem postenju. Ljudje se bojijo, da bodo le ob dveh obrokih dnevno (in morda še en manjši, torej ob 2 večjih in enem majhnem) lačni. Da bodo stradali in ne bodo dobili dovolj hrane. V zadnjih 35 letih namreč prevladuje pravilo 5 obrokov na dan, torej jesti naj bi bilo potrebno ves dan, po malem. Jedli naj bi kot medvedi pande, da bi menda dobili vsa potrebna hranila ter da bi telo normalno delovalo. Sama s pando težko najdem kakšno skupno točko, verjamem da tudi vi.

Velikost krožnikov nekoč in danes

Veliko zmede pri velikosti obrokov je naredilo velikost krožnikov. Še pred 35 in več leti je imel globok krožnik premer 22 c, globok je bil 3 cm (na zgornji fotki na levi strani). Sedaj so ikeini globoki krožniki široki 24 cm, globoki pa kar 5 cm (krožnik na desni strani). Pa niti niso med največjimi v svoji kategoriji. Še večja razlika je pri plitkih krožnikih. Ikeini plitki krožniki merijo danes častitljivih 26 cm. Pred 20 leti je največji plitki krožnik meril 24 cm, pred 40 leti pa za današnje razmere skromnih 22 cm.

V kolikor bi hrano, ki jo sedaj serviramo v globokem krožniku poskušali spraviti na globok krožnik izpred 35 let, bi imeli resno težavo, saj bi zaradi kupa hrane težko jedli, juha pa bi se nam gotovo prelivala preko.

Se je spremenil želodec?

Naš želodec je velik približno toliko, kolikor naša stisnjena pest. Manjši ljudje imajo manjše pesti, večji pa večje. Tako pesti kot želodce. Velikost želodcev se v zadnjih tisočletjih ni dosti spremenila, če sploh. Pa dajte svojo pest na globok krožnik in videli boste, kolikšna je maksimalna količina hrane, ki je primerna za en obrok. Optimalna velikost obroka pa je za cca 2/3 pesti, nič več. V sedanjih, velikih krožnikih se bo vaša pest kar izgubila. Krožniki pred desetletji pa bodo ravno pravšnji.

Razlika je tudi, če je so vir energije OH in sladkorji ali pa maščobe. Velik krožnik testenin vam bo dal toliko energije, kot manjši krožnik zelenjave, pripravljen s kvalitetnimi olji in nekaj malega mesa. Razlika pa bo v tem, da boste po krožniku testenin hitro lačni, zredili se boste, po drugem krožniku pa boste vsaj za 5 ur pozabili na hrano. To velja seveda v primeru, da niste nogometaš Reala iz Madrida in imate čez 1 uro tekmo. Le v tem primeru je krožnik testenin boljša opcija, drugače pa ne.

Dilema o velikosti obroka je rešena

Ko ste torej v dilemi, kolikšno količino hrane potrebujete, naj vam bo merilo vaša pest in ne krožniki v omari. Ti so se, kot vozički v trgovinah, povečali iz drugih razlogov. Ti razlogi pa z vašimi dejanskimi potrebami po hrani skorajda nimajo več zveze. Torej, ne bojte se, da boste ob 2 zmernih obrokih na dan ostali lačni. Ne boste. Telo pa vam bo hvaležno, saj se bo lahko posvetilo vsem opravkom, ki jih ima po telesu in za katere ob vašem neprestanem hranjenju nima časa. Tako enostavno je to.

 

 

2019-05-04T13:13:56+00:00

Želiš pustiti komentar?