Kužek in hujšanje

Pri metodi vmesnega postenja pogosto slišimo, da je potrebno biti, vsaj na začetku dosleden pri ukinitvi sladkorjev. Torej nobene hrane, ki se v telesu pretvori v sladkor. Sem spada tudi sladko sadje in vsi ogljikovi hidrati (žitarice in izdelki iz njih, tudi polnozrnati ). OH so tudi riž, prosena kaša, ajdova kaša itd. Za energetske potrebe se mora telo navaditi koristiti maščobe. Najprej tiste, ki jih pojemo, v nadaljevanju pa tiste, ki jih imamo shranjene po telesu in bi se jih radi znebili, torej shujšali.

Kaj nas kužek uči?

S podobno doslednostjo se lahko srečamo tudi pri domačih živalih, ko jih želimo navaditi na drugo hrano. Pri hiši imamo psičko, ki smo jo razvadili in ji dajali le mehko hrano iz konzerv. Briketov se psička niti dotakniti ni hotela več. Mehka hrana pa zanjo ni zdrava, saj ji slabi zobe pa tudi drugače slabo vpliva na njeno zdravje. Vendar je bila mehka hrana zanjo hitrejši vir energije, saj jo je hitro pojedla in v telesu se je hitro razgradila. Nagon po preživetju ji je torej narekoval, da je ta hrana za telo na krajši rok bolj učinkovita, zato briketov tudi pogledati ni hotela več. Kaj torej storiti?

Dosledno smo ji pričeli dajati brikete ter popolnoma ukinili mehko hrano. Za začetek sem preko briketov dala malo masla ali pa smetane, saj se briketov tudi po nekaj dni ni dotaknila. Po cca 14 dneh smo bili zopet le na briketih, ki jih je pojedla brez muke. Mehka hrana je bila preteklost. To seveda ne pomeni, da psička ne dobi priboljška od mize. Pred dnevi sem za vnučka pekla palačinke in jedla sta oba. Taki so pač domači kužki, kot član družine so.

Naše telo ima svojo pamet in nagon po preživetju

Ni moj namen, da žalim naša telesa, daleč od tega. Živali zelo spoštujem, človeško telo in življenje pa ravno tako. Vendar, tako nekako živi svoje življenje naše telo. Kot žival je, ki instinktivno ve, da mora jesti za preživetje in da ji mehka hrana hitreje zagotavlja energijo. Podobno naše telo raje pograbi sladkorje, saj mu dajo takojšnjo energijo, za njihovo presnovo pa ne potrebuje veliko časa. Ob tem pa sladkorji v možganih povzročijo občutek zadovoljstva. Kdo si ne bi želel take hrane! Naše telo vsekakor, zato je prehrana z veliko OH tako popularna.

Če se prehranjujemo po metodi vmesnega postenja zaradi hujšanja, moramo v začetku res radikalno iz prehrane črtati vse sladkorje. Res vse. Za energetske potrebe telesa pa jesti maščobe. Le tako bomo telo navadili, da črpa zaloge maščob, ki jih imamo po telesu. Telo bo v prvih dneh poiskalo shranjene sladkorje, ki jih imamo v jetrih, šele po tem bo pričelo razgrajevati maščobo po telesu. Kot naša psička to ne bo naredilo prav rado in takoj. Nekaj dni se bo obotavljalo. To bomo opazili…Res ne bo več sladkorja? Bom res moral načeti zaloge? Res, mu boste rekli, dovolj je že zalog po telesu, ne potrebujem jih toliko. Ko bo telo razumelo, da sladkorjev ne bo več, saj boste pri hrani dosledni, se bo na vaši tehtnici pričela veselica.

Ko boste opazili vidno hujšanje in se boste približevali svojemu cilju, potem lahko malo zrahljate svoj jedilnik in si včasih privoščite kar vam zadiši. Ker je telo že navajeno na koriščenje maščob, vam občasni izlet v sladkorje in OH ne bo naredil veliko škode. Tak način prehranjevanja je tudi na daljše obdobje bolj vzdržen, saj je za normalno zdravo odraslo osebo socialno in tudi drugače nesmiselno, da se žitaricam in sladkorjem popolnoma odpove. Teža vam bo sicer varirala, kilogram gor in nato dol, vendar jo boste imeli pod kontrolo, saj boste natanko vedeli, kaj in kako jesti naslednji dan, da se ti zaužiti sladkorji porabijo.

Jesti maščobe in se vmesno postiti

Poleg take hrane pa je pomembno, da jeste po metodi vmesnega postenja, to je do 3 obroke na dan, znotraj 8 ur. Prvi obrok hrane čim kasneje dopoldan, enkrat po 10. uri, zadnji pa najkasneje 8 ur od prvega. Ostale ure pa se postite, ter omogočite telesu, da aktivira avtofagijo (self eating process) ter razgrajuje shranjene maščobne zaloge.

Zakaj je potrebna doslednost?

Naša psička je brikete brez muke in obotavljanja in le enkrat dnevno. Podobno bo vaše telo za svoje potrebe koristilo maščobe, tiste, ki jih boste jedli in tiste shranjene. To bo počelo le pod pogojem, da boste dosledni ter ne boste jedli sladkorjev in OH (to je vsa sladka hrana in pijača vključno z žitaricami, izdelki iz žit, tudi polnozrnati, sladko sadje, banane, grozdje..). V kolikor boste jedli malo tega, malo onega, torej vsega po malem in ves dan, kar pomeni 5 obrokov dnevno in več, bo vaše telo čakalo na sladkorje in se vaših maščobnih zalog ne bo dotaknilo. Edini rezultat takega nizkokaloričnega hujšanja bo stalna lakota.

Razgradnja maščob ali sladkorjev, bistvena razlika.

Uživanje maščob ima še eno veliko prednost, o kateri se premalo govori. Namreč: stranski proizvod razgradnje maščob so ketoni, ki so izredno koristni zaviralci vseh bolezenskih procesov v telesu. V nasprotju pa so snovi, ki se sproščajo pri razgradnji sladkorjev, za telo dobesedno strupeni. Po hrani z več maščobami in nič sladkorjev se boste bistveno bolje počutili in tudi prekinili stalen občutek lakote in misli na hrano. Tak način je tudi socialno prijazen, saj se boste lahko v katerem koli okolju pridružili omizju brez slabe vesti in velike drame. Hrana je namreč za ljudi tudi socialna kategorija, ki združuje in povezuje, zato je metoda vmesnega postenja način življenja, ki vas ne peha v osamo in izolacijo, prav tako ga lahko ohranjate v družinskem okolju.

 

2018-11-03T05:22:23+00:00