Kako shujšati v menopavzi?

Na vrhuncu menopavze so bili moji kilogrami neobvladljivi. Kot radi rečejo: vzhajala sem kot krof. Ob tem, da so mi prijale same nezdrave reči…sladkarije, itd. Ko sem bila stara 52 let je bilo že za menoj temeljito čiščenje in pospravljanje življenja. Odmaknila sem se od okolja in ljudi, ki so v meni povzročali stres in nelagodje. To je bil prvi pogoj, da bo nov življenjski slog tudi deloval. Okrog mojega 52 leta sem imela preko 84 kg, velika pa sem 1,70 . Toliko kilogramov sem imela le še pred svojim porodom…torej pred 28 leti.

Pričela sem hoditi v fitnes in upoštevala sem nasvete strokovnjakov glede prehrane. Torej, 5 obrokov na dan, čim manj maščob, zdravi ogljikovi hidrati, veliko sadja ipd…Saj vam je to vse še kako znano. Izgubila sem nekaj kilogramov, oblika telesa se je popravila, tonus mišic, drža…In pri tem je ostalo. Opazila pa sem, da se je koža na obrazu hitreje starala in povešala. Kot da je ta intenzivna vadba pospešila proces staranja v telesu.

Kilogrami niso in niso padli pod številko 81. Tudi način prehranjevanja mi nekako ni ustrezal. Imela sem vtis, da neprestano nekaj jem ter da mi misli stalno uhajajo k hrani. Nekaj časa sem tudi pisala vsak grižljaj, ki sem ga dala v usta. To me je še bolj frustriralo, saj nisem razumela, kaj delam narobe in zakaj ne morem shujšati. Ko sem bila mlada, sem vedno lahko brez težav izgubila nekaj kilogramov. Sedaj, okrog svojega 50. leta, torej v  menopavzi, pa nikakor ne več.

Občasno sem obiskovala katero izmed vodenih vaj v fitnesu. Ob neki priliki mi je vaditelj pred vsemi mladimi in manj mladimi vadečimi hladno rekel, da sem za tovrstno vadbo prestara in, da zanjo nimam več dovolj kondicije in moči. Seveda me je to prizadelo. Dalo pa mi je tudi misliti. Morda pa je res z mojim načinom vadbe in prehranjevanja nekaj narobe, da se me kilogrami tako trdovratno držijo.

V začetku leta 2017 , sem se pri svojih 54 letih ter že v menopavzi, po daljšem temeljitem študiju vpliva vadbe in hrane na telo, odločila, da pričnem znova in drugače. In sama. Upoštevala sem nekatera novejša znanstvena dognanja glede prehranjevanja ter že znane vplive različnih vadb na telo.

Moj življenjski slog sem zastavila takole:

  • Ukvarjam se le s takim gibanjem, ki v mojem telesu ne povzroči dodatnega stresa in izločanja stresnih hormonov, adrenalina in kortizola. Pričela sem hoditi na dolge sprehode in pa vaditi jogo po svojem sistemu, ki sem ga kasneje imenovala LZZ joga, ali relax joga.
  • Iz prehrane sem radikalno izločila ves sladkor, vključno z ogljikovimi hidrati. Občasno jem žitarice, kot napr. proseno kašo, ječmen itd.. Jem tudi bistveno manj sadja kot prej, pa še to nesladkega. Sadnih sokov ne pijem.
  • Nekajkrat na teden jem meso. Ne veliko, nekaj pa vseeno. Jajca jem praktično vsak dan, za zajtrk. Vendar brez kruha.
  • Moj energetski vir so postale maščobe. Na splošno jem več mastne hrane: polnomastno mleko (kefir si delam sama), avokado, mastne ribe, slanino itd.. Ta hrana mi daje dolgotrajen občutek sitosti, tako da pojem le dva obroka dnevno.
  • Bistveno več jem zelene zelenjave: ohrovt, solato ter tudi vso ostalo sezonsko zelenjavo.
  • Če mi prija, popijem kozarec ali dva vina. Včasih tudi viski.
  • Spim vsaj 7-8 ur dnevno. Le med spanjem se namreč hujša. Med spanjem se telo tudi najlažje znebi stresa, ki se je v njem nakopičil preko dneva.

Tega sistema se ne držim kot pijanec plota in tako kot sem se pred leti svojega vegetarianstva. Strogo in neizprosno, kar je povzročilo tudi veliko socialno osamitev, saj je bila takrat za mene primerna le vegi sredina. Ne, danes dajem prednost ljudem ter socialnemu druženju. To pomeni, da včasih pojem košček torte, žemljico itd., vendar brez občutka krivde. Svoj slog poznam in že naslednji dan se lahko vrnem v svoje znane tirnice. Ljudje so kljub temu pomembnejši od prehrambenih navad.

Telo se je prenehalo oklepati maščobnega oklepa in kilogrami so se pričeli topiti.  Oktobra 2017 imam 73 kg.Moj življenjski slog ni dieta, ampak je način življenja, ki je lahko trajen. Mojemu telesu prija. Izgubila sem tudi večino ohlapne kože in celulita. V svoji koži se dobro počutim.Menim, da je v menopavzi in kasneje potrebno prilagoditi, spremeniti svoj prehrambeni slog in vadbe. Način, po katerem živim sama, daje rezultate. In temelji na znanstveni osnovi, novih dognanjih, o katerih pa se pri nas še malo govori.

Način prehranjevanja se imenuje vmesno postenje, po angleško intermittent fasting. O njem sem pripravila nekajurno predavanje, ki ga izvajam po različnih mestih po Sloveniji. Prav tako nudim program osebnega vodenja vmesnega postenja, ki traja 2 meseca. Cilj je, da vam pomagam prevzeti nove prehrambene navade, ki so skladne z vašim načinom življenja. Razlika je namreč ali živite sami, v družini, še delate ali pa ste že upokojeni. V znanju je moč, pa tudi vaše zdravje ter teža. Prijavite se lahko (tudi le fakultatitvno, izrazite le interes) preko spodnjega linka. http://vesnacetinski.si/kontakt/

Poglejte še spodnji link, saj je enako pomembno kot kaj jeste, tudi kdaj jeste. 5 obrokov na dan? Pozabite. Ne potrebujete jih.

Hujšanje: 4. kdaj jesti

Učinkuje lahko tudi pri vas. Ni razloga, da ne bi. Kliknite tu in mi pišite za več info.

 

2019-05-04T09:18:25+00:00