5 Korakov za prekinitev odvisnosti od sladkorja

Ljudje pogosto rečejo, da je potrebno poslušati svoje telo. Glede vsega; tako glede gibanja, predvsem pa glede tega, kaj naj bi jedli. V večini primerov ima telo sicer prav in mu je pametno prisluhniti.
Glede hrane pa stvari niso tako enostavne, predvsem, kar se tiče uživanja sladkih stvari in pa OH (žitaric in izdelkov iz njih: kruh, makaroni, pecivo. Pa tudi žitarice same: riž, proso in še kaj). S sladkorjem torej mislimo vso hrano, ki se v telesu pretvori v sladkor in jo telo porablja za gorivo. Za energetske potrebe lahko telo porablja tudi maščobe, vendar so te za telo težje razgradljive, kasneje dajejo energetske enote, zato ima telo veliko raje sladkorje. To je njegova modrost oziroma boj za preživetje.

Sladkor kot vir energije

Sladkor se v telesu hitro razgradi, telo ga nekaj porabi za energijo, ostalo pa s pomočjo inzulina skladišči najprej v jetra, nato pa kot maščobne zaloge po telesu. Ob uživanju sladkorja se v možganih sprožajo podobni procesi in hormoni, kot če bi uživali drogo. Umirimo se, postanemo zadovoljni, prevzame nas občutek sreče. Žal pa ti občutki ne trajajo dolgo. Sladkor se hitro razgradi in telo že hlepi po novi dozi sreče in zadovoljstva. Ne rečejo kar tako, da človek postane odvisen od sladkorja in je čedalje bolj podoben morskemu prašičku, ki teče v krogu.
V kolikor vam neprestano prijajo sladke stvari in pa kruh, makaroni itd, to ne pomeni, da telo te snovi potrebuje in da so za vas dobre. Daleč od tega in ravno nasprotno. To pomeni, da ste postali odvisni od sladkorja, ta odvisnost pa ima izredno škodljive posledice. Ne le debelost, preveliko težo, temveč potegne s seboj celo kopico resnih zdravstvenih težav. Še posebno to velja za obdobje menopavze in vsa leta po njej.

Kako prekiniti krog odvisnosti od sladkih jedi in ogljikovih hidratov?

Jejte več mastne hrane: oreščke, sir, avokado, slanino, kvalitetna olja, maslo ipd. Če je naval potrebe visok, se tudi pri oreščkih in sirih ne moremo ustaviti in jih jemo, dokler jih ne zmanjka. Taki navali hrane so lahko pokazatelj, da smo slabo planirali svoje obroke. Prvi obrok, ki ga pojemo po 10. uri dopoldan, mora biti kar precej obilen. Vsebovati mora tako beljakovine, kot tudi veliko, veliko zelenjave ki vsebujejo Kalij (ohrovt, brokoli, zelje, brstični ohrovt itd.) in maščobe. Potreba po sladkem in tudi slanem je velikokrat znak, da so naši obroki hrane nizke hranilne vrednosti ter da vsebujejo premalo maščob (energija za telo).
– Sladkor nam običajno prija v času čustvene vznemirjenosti. Predvsem čokolada in pa sladkarije. V kolikor smo planirali svoje obroke in smo tudi jedli vse kar telo potrebuje, potem v takih navalih spremenimo vedenje telesa. Pojdimo na sprehod, gibajmo se. Potreba po sladkem je namreč lahko znak, da je v telesu nakopičeno preveč stresa. Stres pa najbolj učinkovito spravimo iz telesa z gibanjem. Morda bi za pomoč jemali tudi vitamin B kompleks.
– Izredno pomembno je kvalitetno spanje. Spati je potrebno vsaj 8 ur. Če vam prija, lahko tudi več.
– Prehranjujte se po metodi vmesnega postenja.
– In pa najpomembnejše: brezkompromisno črtajte vse sladkorje in OH iz prehrane. Ta zaveza mora biti dosledna vsaj toliko časa, da telo preklopi na maščobe, kot vir energije. V procesu odvajanja od sladkorja ne morete jesti “malo sladkih stvari”. V tem primeru boste namreč stalno mislili na hrano, saj bo telo sedaj resnično zahtevalo sladkor za energijo. Nivo inzulina v krvi boste ohranjali relativno visoko in telo bo pričakovalo sladkor. Po tem principu delujejo nizkokalorične diete, ki so za človeka ena sama muka in po katerih več kot 95% ljudi pridobi nazaj kilograme. Pa še kakšnega zraven.  Telo za svoje delovanje potrebuje gorivo. Če mu odvzamete sladkor, ga morate nadomestiti z maščobami. Maščob pa ne sme biti toliko, da bi telo pozabilo na svoje zaloge.

V kolikor nam prijajo sladke stvari in OH to ne pomeni, da je taka hrana za nas dobra. Zavedajmo se, da je potreba po sladkih stvareh odvisnost, ki se lahko primerja z drugimi kemičnimi odvisnostmi ter, da za naše zdravje nikakor ni zdrava. Zato torej tisti argument: »jem, kar mojemu telesu prija«, v primeru sladkorja ne velja. Lahko ga primerjate z izjavo odvisneža od marihuane ali alkohola, ki vam bo zagotavljal, da mora jemati drogo, ker mu pač prija, saj se po njej bolje počuti. In da njegovo telo že ve, kaj je zanj dobro. S sladkorjem namreč nismo daleč od tega. Zato raje po pameti in uporabite razum.

 

2018-11-19T05:12:00+00:00